Alimentatia gravidelor toamna

12009828_967174406659270_6331896162292456722_nO femeie insarcinata, care prinde perioada de abundeta din piete, din timpul toamnei este o femeie fericita! Fructele si legumele de toamna sunt pline de nutrienti si sunt o binefacere pentru dieta femeii insarcinate. Iata cateva argumente.

Merele. Coaja merelor este plina de flavonoide, ele fiind deosebit de importante pentru corp. Merele pot fi folosite in multe feluri, ele putand fi adaugate si in salate. Important este ca aceste fructe sa nu fie decojite atunci cand le co…nsumam.

Coponida. Aceasta este o alta leguma delicioasa si sanatoasa pentru corp. Ea are in compozitie compusi care pot preveni cancerul, multa vitamina C si fitonutrienti care pot scadea nivelul colesterolului.

Perele. Pe langa faptul ca sunt delicioase, perele sunt o sursa buna de vitamina C si cupru, care ajuta la formarea celulelor rosii din sange si mentine nervii si sistemul imunitar in forma buna.

Dovleac. Acesta contine o cantitate importanta de beta-caroten, un fitonutrient pe care organismul nostru il transforma cu usurinta in vitamina B, strict necesara mentinerii vederii si pastrarii calitatii pielii.

Afine. Se gasesc in paduri pana toamna tarziu. Aceste fructe mici sunt foarte bogate in antioxidanti si pregatesc bine oganismul pentru sezonul rece. Fructele de afin contin importante cantitati de tanin, pectine, mirtilina, zaharuri, provitamina A, vitamina C, acizi organici (citric, malic, oxalic, succinic, lactic).

Broccoli. Mancand broccoli iti protejezi sistemul pulmonar si rinichii. Specialistii au stabilit ca aceasta leguma este preventiva si pentru unele forme de cancer al colonului, al colului uterin, precum si celui pulmonar. Pentru a fi eficient scopului propus, insa, broccoli trebuie supus unei preparari termice de foarte scurta durata: atat cat sa se fragezeasca.

Fasole verde. Este o excelenta sursa de fier si vitamina A,  e saraca in calorii si este o excelenta sursa de fibre.

Comments are closed